Marketing

Linkpopulariteit

Linkpopulariteit bestaat uit drie aspecten, namelijk:

  • Interne links: links op de eigen website die naar andere pagina’s op de eigen website verwijzen
  • Outbound links: links op de eigen website die naar een andere website verwijzen
  • Inbound links: links op andere websites die naar de eigen website verwijzen

Deze drie vormen van links worden allemaal gebruikt door zoekmachines om te bepalen hoe populair een website is. De interne links geven aan hoe belangrijk de verschillende webpagina’s zijn binnen de website. Outbound links geven aan hoeveel er verwezen wordt naar andere websites, dit is een vorm van bronvermelding en zegt daarom iets over de betrouwbaarheid van de website. De inbound links zeggen ten slotte iets over hoe anderen de website beoordelen; een grote hoeveelheid inbound links geeft aan dat veel andere websites teren op de informatie van uw website en dat de website dus een goede informatiebron is.

Voor zoekmachine optimalisatie is ‘linkbuilding’ dus een belangrijk aspect. Zorg er voor dat de pagina’s binnen de website aan elkaar gelinkt zijn, verwijs naar andere websites

https://www.tes.com/

waar nodig en zorg er voor dat andere websites ook naar uw website verwijzen. Bij de inbound en outbound links telt de populariteit van de website die naar uw website verwijst of waar u naar verwijst ook mee; als een populaire website naar uw site verwijst, dan telt dat veel zwaarder mee dan dat een onbekende site dat doet. Ook telt het onderwerp mee, verwijzingen van of naar websites met een totaal ander onderwerp tellen nauwelijks mee, terwijl verwijzingen  van of naar soortgelijke sites wel zwaar meewegen.

missie

Metcetera helpt haar klanten met het “Ontwikkelen van een onafhankelijke visie, op basis van op objectieve wijze verzamelde informatie”.

In onze onderzoeken brengt Metcetra vaak bedrijfsprocessen in kaart, zoals communicatie- en besluitvorminsprocessen.

De uitkomsten leiden tot voortschrijdend inzicht in de stand van zaken op het gewenste terrein en bieden aanknopingspunten voor concrete verbeteringen van bedrijfsprocessen.

Metcetra helpt haar klanten op deze wijze met scherp te schieten, in plaats van met hagel .

Met de door ons geproduceerde onderzoeksmunitie kunt u bijvoorbeeld: concrete beleidsmaatregelen formuleren, uw markt beter bewerken of uw medewerkers stimuleren.

 

 

 

Internet is veruit het belangrijkste marketing medium geworden. 80% van alle aankopen vinden hun origine op internet. Dus of het nu gaat om een hijskraan of een wielrenfiets, de zoektocht begint in 80% van de gevallen op het internet.

Wanneer jij op zoek bent naar extra klanten voor je producten/diensten is dit dus de belangrijkste plaats om gevonden te worden.

Natuurlijk kun je je ook richten op de 20% die in eerste instantie niet op Internet gaat zoeken, maar realiseer je dan dat deze groep:

  • Moeilijk te bereiken is; weet jij waar ze zitten?
  • Duur is om te bereiken; ga maar eens adverteren in een magazine
  • Onmeetbaar is; je nooit echt zult weten of je marketing heeft gewerkt

Internet daarentegen is ideaal omdat:

  • Je precies bij de mensen kan komen die op zoek zijn naar JOU; geen waste aan marketing middelen.
  • Het veel goedkoper is dan traditionele marketing zoals adverteren in een blad; je betaalt niet voor exposure waar je niets aan hebt
  • Je veel sneller effect hebt dan bij traditionele marketing; marketing is nog nooit zo laagdrempelig geweest
  • Alles is meetbaar; je weet precies wat er gebeurd, waar iedereen vandaan komt en wie je kopers zijn
  • Je kunt alles testen; van de prijzen die je hanteert tot welke pagina tot de meeste klanten leidt; verander je website in een ware ‘klanten krijg machine’

Marketeers hebben doorgaans in de echte wereld een doordachte en creatieve multichannel strategie om hun producten en diensten te profileren. Wat betreft hun internetstrategie echter, laten ze zich vaak beperken door de techniek en kijken niet verder dan hun bedrijfswebsite, wat resulteert in hoge kosten en te weinig rendement. Zoekmachine marketing en promotie wordt in hoog tempo populair en steeds meer internetbedrijfjes proberen hier een slaatje uit te slaan. Enerzijds is dit een aspect, waarbij al bij het ontwerp van een site rekening gehouden moet worden, maar anderzijds is het vooraf bepalen van een internetstrategie cruciaal.