Meer over 6 functies binnen de marketing

In de marketing- en communicatiesector zijn er veel verschillende functies te vinden. Doordat er binnen het vakgebied zo vaak vernieuwingen zijn, worden marketing- en communicatieprofessionals gedwongen op up-to-date te blijven en indien nodig zich te specialiseren in een bepaalde marketing-of communicatietak. Ben je op zoek naar een baan binnen de Marketing en/of Communicatie? Bekijk dan alle vacatures in Almere op Burgersupport.nl. 

SEA-specialist

Een SEA-specialist is iemand die werkt met betaalde advertenties in zoekmachines, zoals Google. Zo zorgen ze ervoor dat het specifieke bedrijf of product online beter vindbaar is. Een SEA-specialist analyseert het zoekgedrag van de doelgroep, en zorgt ervoor dat de juiste zoekwoorden worden gebruikt om op te adverteren. 

SEO-specialist

Een SEO-specialist zorgt ervoor dat websites goed vindbaar zijn binnen Google. Het doel is om het organische verkeer te verhogen. Dit doe je vaak door zo hoog mogelijk in de Google ranking te staan. Een SEO-specialist is vaak, zowel strategisch als uitvoerend, bezig met de drie takken van SEO, namelijk content, linkbuilding en techniek. 

Social advertisingspecialist 

Naast adverteren in Google, kun je ook adverteren op social mediaplatformen zoals, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn en Spotify. Als social advertising-specialist bedenk je strategische social mediaplannen en werk je ze uit. Daarnaast dien je te beschikken over genoeg creativiteit. 

Online marketeer

Online marketeer is eigenlijk een verzamelnaam voor alle kleine specialistische takken die je online op marketinggebied kunt doen. Als online marketeer ben je dan ook vaak bezig met zowel SEA, SEO en social. 

Product marketeer 

Een product marketeer zorgt ervoor dat het product van een merk of organisatie onder de aandacht komt en blijft door middel van marketingactiviteiten, om de verkoop te boosten en de producten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.