Als webshop kan het lastig zijn om terugkerende klanten te hebben. In 2018 keken we met z’n allen meer naar het prijskaartje dan ooit tevoren. Dit zorgt ervoor dat consumenten van de ene naar de andere webshop springen. Echte loyaliteit jegens een onderneming of webshop zoals we da t vroeger kenden is niet echt meer. Voor sommige webshop eigenaren is het daarom erg lastig om een terugkerend klantenbestand op te bouwen. Toch zijn er webshops die hier wél in slagen. Als je wel eens bij voedingssupplementen webshops als Body & Fit besteld weet je misschien wel waarom zij hierin slagen. Geen supplementen webshop? Ook dan kan je deze tip toepassen, lees gauw verder!

Cadeau bij elke bestelling

Heb je wel eens besteld bij Body & Fit? Dan ben je ongetwijfeld bekend met de cadeautjes. Voor degenen die er niet mee bekend zijn; vanaf bepaalde bedragen kun je bij het afrekenen een cadeautje uitzoeken. Hoe groter de bestelling, hoe duurder het cadeautje. Zo geven zij bijvoorbeeld proefverpakkingen van supplementen of bidons cadeau bij bestellingen vanaf €30, en weer duurdere producten vanaf €50. Op deze manier ontvangt elke klant iets extra’s bij élke bestelling. Dit zorgt ervoor dat klanten willen blijven terugkomen, omdat ze bang zijn dit niet te krijgen bij een concurrent. Een cadeau bij elke bestelling is misschien ietwat overdreven, maar je kan natuurlijk altijd beginnen met het weggeven van een bedrukte Dopper bij elke eerste bestelling.

Enorme branding voor niks

Wat je je ook moet beseffen is dat door het weggeven van gratis bidons en shakebekers, Body & Fit een enorme naamsbekendheid creëert. Doordat de gebruiker het gratis product ongetwijfeld zal gaan gebruiken zien vele mensen het logo. Dergelijke relatiegeschenken bedrukken met logo kan een enorme impact hebben op de branding van jouw webshop/onderneming. Twijfel dus niet langer en geef jouw klanten vandaag nog (kleine) cadeautjes!