Wanneer je nieuw bent in de verpakkingswereld, kan het intimiderend lijken om te leren navigeren door de verschillende termen en opties die je tegenkomt. Het is moeilijk om te leren hoe je de juiste productverpakking kunt vinden en wat de beste verzendverpakking is voor je behoeften.

Daarom kan een verpakkingsprofessional die gespecialiseerd is in de verpakkingssector je merk helpen om het algemene ontwerp en de berichtgeving voor je product te realiseren en tegelijkertijd binnen de grenzen van je budget en de regels van de markt te blijven.

Hoe kun je verpakkingen gebruiken om je doelmarkt te bereiken?

Om deze vraag te beantwoorden moet je jezelf een paar vragen stellen zoals;

  • Wie profiteert het meest van je product?
  • In welke leeftijdsgroep passen ze?
  • Hoe is hun dagelijks leven?
  • Welke kleuren staan voor je product en de markt waar je een beroep op probeert te doen?

Door deze vragen te stellen kun je je doelmarkt onderzoeken en je verpakkingsontwerp bepalen en de voorkeuren en behoeften van de klant bepalen om er zeker van te zijn dat ze je product vinden en ermee in verband staan. Als je je doelmarkt te breed maakt en iedereen aanspreekt, loopt je het risico dat je niemand aanspreekt. Gebruik de verpakking als je eerste aantrekkingskracht om de consument aan te trekken en de deal te sluiten.

Bijvoorbeeld, als je een product op de markt brengt dat ontworpen is om jagers te helpen, verpakkingen met heldere roze en paarse verpakkingen en lettertypes op het etiket, dan is je product waarschijnlijk het meest kansloos op de markt.

Verplaats je in de klant

Om de juiste beslissingen te nemen over de verpakking, is de eerste stap om jezelf in hun schoenen te plaatsen. Wat zijn je behoeften als jager? Wat hebben jagers nodig om succesvol te zijn? Wat zou je als jager afschrikken? Is de verpakking die je selecteert geparfumeerd of luidruchtig, beide die een dier ervan kunnen weerhouden om te blijven hangen? Bovendien, begrijpt je de behoeften van een jager volledig? Doe je merk een plezier en doe marktonderzoek; intern of met een marktonderzoeksbureau om de markt te begrijpen en een pakket te ontwikkelen dat tot hen spreekt. Dit is een verpakking best practice en een manier om tot een ideale productverpakking te komen.